U maloj županijskoj vijećnici u Vinkovcima „Prvi festival dječje knjige “ svečano je otvorio zamjenik župana Josip Dabro, uz sudjelovanje književnika, ilustratora, knjižničara i svih onih kojima je pisana riječ zvanje i zanimanje na Okruglom stolu s temom „5 minuta do 12 – za dječju knjigu“, koji je u okviru programa festivala.
Okruglom stolu pridružio se i predsjednik Ogranka Matice hrvatske doc. dr. sc. Dražen Švagelj, te predstavnici grada Vinkovaca i Gradske knjižnice, koji zajedno s sudjeluju u organizaciji festivala.
Kako je najavljeno u okviru festivala koji traje od 26. do 28. rujna, održati će se promocije novih izdanja dječjih knjiga, bit će tu i susreta dječjih književnika s djecom kao i gostovanje književnika u osnovnim školama u gradovima na području Vukovarsko – srijemske županije.
Istaknuto je kako postoji općenito problem knjige u Hrvatskoj jer hrvatski građani puno čitaju, ali ne kupuju knjige. Jako se puno piše i objavljuje, a bude i šezdesetak i više naslova novih knjiga. To je ogromna produkcija za zemlju veličine kao što je Hrvatska. Navedeno je kako je vrlo važno poslati poruku o važnosti čitanja, ali ne na internetu i s online platformi na kojima je sadržaj već unaprijed serviran nego je puno važnije uzeti knjigu u ruku.
Na okruglom stolu sudionici su naveli kako su negativne statistike o čitanosti knjiga, te kako se internet sve više koristi za popularizaciju knjige i to posebno među mladima i djecom, koji ponajviše i koriste blagodati online tehnologija. Međutim, istaknuto je i kako je upravo Internet mjesto na kojem se može puno razgovarati o knjizi, davati preporuke i kritike.
Zaključeno je kako se treba prilagoditi novim medijima. Do najmlađih čitatelja knjiga najlakše se može doći na način ako se knjiga predstavi motivirajuće i s entuzijazmom. Problem dječje knjige treba spustiti do obiteljskog doma jer koliko kod se radi na sjajnim programima u školama i knjižnicama, kako bi privukli djecu na čitanje, postoji cijelo razdoblje neformalnog obrazovanja do djetetove šeste godine. Kako je istaknuto, ako u tom razdoblju razvoja roditelji djeci nisu čitali, niti ih poticali da sami čitaju, onda postoji problem čitanja u kasnijoj dobi.