Izbornik
heeader image

Održan 2. CroVin

  • 28. veljače 2019.
  • Poljoprivreda, šumarstvo i ruralni razvoj
fullscreen Održan 2. CroVin (1).JPG
Održan 2. CroVin (1).JPG
fullscreen Održan 2. CroVin (2).JPG
Održan 2. CroVin (2).JPG
fullscreen Održan 2. CroVin (3).JPG
Održan 2. CroVin (3).JPG
fullscreen Održan 2. CroVin (4).JPG
Održan 2. CroVin (4).JPG
fullscreen Održan 2. CroVin (5).JPG
Održan 2. CroVin (5).JPG
fullscreen Održan 2. CroVin (6).JPG
Održan 2. CroVin (6).JPG

Drugi središnji stručni skup vinogradara i vinara Hrvatske održan je u Požegi  na Veleučilištu.

Ispred Gospodarskog lista, glavnog organizatora skupa uz InfOmArt Zagreb d.o.o., sve nazočne je pozdravio Goran Beinrauch, dok je dobrodošlicu na skup i Veleučilište u Požegi poželjela Prodekanica za nastavu i profesor visoke škole u trajnom zvanju dr.sc. Brankica Svitlica, , koja je zahvalila i gradskim i županijskim vlastima na pomoći u organizaciji ovog stručnog skupa. Posebno je pozdravila prof.dr.sc. Zvonimira Ostojića sa Agronomskog fakulteta, profesora emeritusa,“koji nas je mnoge učio struci i čini to svojim prisutsvom i danas“ , istaknula je Svitlica.

Ispred Udruge Graševina Croatica, te kao predsjednik organizacijskog odbora, skupu se obratio Vlado Krauthaker, koji je ujedno predstavio i samu Udrugu te vinogradarstvo i vinarstvo ove regije.

Skup je prvim izlaganjem otvorio Konzultant i Stalni sudski vještak za marketing i tržište, izv.prof.dr.sc. Đuro Horvat, ,koji je istaknuo kako se situacija na svjetskom tržištu vina radikalno izmijenila budući da su se, uz tradicionalne vinske zemlje, pojavili i konkurenti iz novorazvijajućih vinskih zemalja, osobito Australije, Čilea i Kalifornije, a Republika Hrvatska kao mala zemlja i mali proizvođač vina također traži mjesto na svjetskom vinskom tržištu.  „Danas definitivno nije dovoljno proizvoditi visokokvalitetno vino koje je bolje od konkurencije, već je potrebno imati i bolji marketing od konkurencije kako bi se na tržištu, ne samo opstalo, već i da bi se polučila konkurentska prednost i na taj način ostvarili bolji prodajni i dohodovni učinci od konkurencije. Današnja svakodnevna praksa pokazuje, međutim, da naši proizvođači vina još dobrim dijelom nisu ni počeli razmišljati na prethodno opisani način.“ Istaknuo je kako još nisu usuglašeni ciljevi marketinga među našim proizvođačima vina, te još ne znamo kako zajednički promovirati vino i destinacije, a nužno je povećati vrijednost vina bez ulaganja u kupca.

O austrijskoj strategiji marketinga vina govorio je Voditelj odjela za zajedničku organizaciju tržišta vina, alkohola i maslinovog ulja iz Saveznog ministarstva održivosti i turizma Republike Austrije dr.Rudolf Schmidt.

Tema panel rasprave bila je Vinska Hrvatska danas-dosezi i ograničenja. Uvoz vina je i dalje vrlo velik u odnosu na izvoz, cijene uvoza su niske i hrvatski vinski proizvod bori se s vrlo jakom konkurencijom iz drugih zemalja. Potrošnja vina kroz turizam prilika je za plasiranje domaćih zaliha vina, a potrebno je i prilagoditi se novoj generaciji turista. Istaknuto je kako brojke pokazuju da je u posljednjih nekoliko godina gotovo nestala privatna proizvodnja za osobnu potrošnju, a da profesionalna proizvodnja stagnira, te da je uvoz udvostručen.

Nakon sekcije Brendiranja i marketinga vina, brojni profesori sa Agronomskog fakulteta u Zagrebu prezentirali su aktualnosti u vinogradarskoj i vinarskoj proizvodnji.

Ispred Upravnog odjela za poljoprivredu i infrastrukturu Vukovarsko – srijemske županije stručnom skupu nazočila je Viši stručni suradnik za voćarstvo i vinogradarstvo, Sandra Banožić.

Ispis